La Taverna d’en Grivé. Granollers.

Taverna d'en Grivé

Visita a la Taverna d’en Grivé

Avui us parlo d’un dels clàssics de Granollers, la Taverna d’en Grivé.

Des de fa 35 anys que a la vorera de davant de l’Hospital General de Granollers, la família Grivé regenta  aquest restaurant. Molts potser ja el coneixeu per la seva antiguitat i prestigi, i d’altres potser heu passat un munt de cops per davant i encara no sabeu que allà hi ha un restaurant. L’entrada principal queda més amagada  i des de la carretera destaca, més que res, el seu aparcament de grava. Amb això ja us podeu fer una idea de que gaire publicitat no en necessiten.

A la Taverna hi ha acostumen a anar-hi molts empresaris per fer àpats de negoci, i durant el cap de setmana hi va la gent de la comarca en família, parelles i amics.

Per a mi la Taverna és un lloc on normalment hi vaig per celebrar alguna cosa o fer un àpat especial, però no acostuma a ser un lloc al que faci varies visites durant l’any. No perquè no m’agradi, si no perquè la factura acostuma a ser elevada.  Aquest cop però, vaig tindre la sort de que un bon amic em convides un divendres nit.

Aquest restaurant requereix de moltes més visites i entrades al bloc per poder descriure’l millor, però aquí us deixo el resum d’aquella nit.

Mentre esperàvem el primer plat amb una copa de cava, ens van portar aquest tastet de llom de tonyina amb ceba caramel·litzada i melmelada de no recordo què, perdó.

Llom de tonyina

Tastet de llom de tonyina

No vàrem demanar la carta perquè ens van dir uns plats que teníem del dia i ens van venir de gust. Això és una cosa molt típica de la Taverna, deixar-te recomanar pel maître els plats del dia i oblidar-te de la carta…i els preus.

El primer va ser aquest deliciós caneló d’ànec amb tòfona ratllada. M’hagués menjat un parell més…

Caneló d'ànec i tofona

Caneló d’ànec i tofona

I de segon un espectacular llom de tonyina amb ceba caramel-litzada i ceba crua. El llom de tonyina era poc fet per dins i això feia que la carn tingues una textura delicada i suau.  Molt bo!

Tonyina amb cebes

Tonyina amb cebes

Per postres pastís de formatge amb gelat de formatge Idiazabal. A destacar l’originalitat i sabor del gelat.

Pastís de formatge amb gelat de Idiazabal

Pastís de formatge amb gelat de Idiazabal

 

El vi acompanyant d’aquest sopar i que ens van recomanar, va ser el Blau (DO Montsant) del Celler Can Blau. Un vi molt econòmic i molt llaminer.

Blau, DO Montsant

Blau de Celler Can Blau. DO Montsant

Cal dir que val molt la pena veure el celler que tenen amb més de 3000 referències. Aquí us deixo una foto:

Celler Taverna d'en Grivé

El Celler. Foto de la seva pàgina web.

Com que no vaig pagar jo no sé el preu del sopar, però crec que va ser de mes de 50€ per cap. No és un lloc econòmic, però cal dir que el producte és de màxima qualitat i l’atenció també.

Ja tinc ganes de que algun dels meus amics em torni a convidar per repetir, si no, m’hauré de rascar jo la butxaca.

La Taverna d’en Grivé.
C/Josep Maria de Segarra, 98.
Granollers.
Tel. 93 849 57 83

 

Deixa el teu comentari

