Denominació d’Origen Vallès Oriental.

Fa uns dies que vaig llegir aquesta noticia al diari Nació Digital. Una casualitat, ja que precisament feia un temps que investigava sobre petits productors que fessin vins a la nostra comarca.

Només començar a llegir l’article vaig quedar-me parat de la frase escrita per Plini el Vell: “Les vinyes lacetanes de la Hispania són famoses per la gran quantitat de vi que d’elles s’obté, però els de la Lauronense ho són per la finor del vi que produeixen”

Al·lucinant no? Resulta que fa quasi 2000 anys érem els cracks de l’enologia a tot l’imperi Romà. Com molt bé cita el periodista Diego Sola, d’aquella època ja no en queda res, però cal dir que fa uns pocs anys que tenim aventurers a la nostra comarca que intenten tornar a recuperar la producció de vi, i perquè no, la seva obsoleta però reconeguda qualitat. Per citar alguns dels que conec la seva existència:

Vi Mas Pellisser

Vi Mas Pellisser

A Llinars del Vallès tenim al productor Mas Pellisser, que molt a prop de l’ermita de Sant Esteve del Coll, te plantades 1,5ha de diferents varietats. Fa diferents vins, i tinc un criança del 2009 pendent de tastar, i del qual explicaré les meves impressions més endavant.

Vi Cellers Montnegre

Vi Cellers Montnegre

Fa dues setmanes que també vaig descobrir els Cellers del Montnegre. Un petits productors de Vallgorguina (si no recordo malament) amb vinyes dins del parc natural del Montnegre. Vaig tindre oportunitat de tastar-lo a la Fira del Bosc i la Terra de Vallgorguina, però ni l’entorn, ni les copes, ni el moment, em van permetre de fer una cata com deu mana! Queda pendent.

Per últim també tinc informació d’aquest celler http://www.serraladadelamarina.com/, però de moment no he tingut oportunitat de tastar els seus vins. Buscarem i els tastarem!

Coneixeu més productors al Vallès Oriental? Feu-m’ho saber i intentarem parlar d’ells i tastar els seus vins. A veure si en uns anys podem arribar a parlar de la DO Vallès Oriental!.

Salut!

Anuncis

Deixa el teu comentari

